lørdag den 14. januar 2012

kender du Benji?

Hvis ikke det var fordi jeg engang tilbage i 1978-9 stykker havde været på spændende indkøbstur i det lokale supermarked, der dengang havde tilhørende cafeteria, sammen med min mor og min mormor - ja, så havde jeg nok ikke anet noget som helst om den lille kække heltmodige filmvovse, der var noget så enormt nuttet på den pjuskede gadekrydsagtige måde... 




Men pludselig lå han der... Benji - som bamse... I en tilfældig rodekurv. Det var slet ikke der, han skulle være - for alle de andre Benji´er stod på hylden. Men ham her... Han skulle med mig hjem. Basta.
Og han havde halsbånd på. Med navneskilt. Årh ja!!! Tænk engang - merchandise fra en stort set ukendt film - lige midt i Brugsen!


Men altså. Min mor sagde NEJ... Aiii... Det var bare ikke i orden, så da vi sad der i cafeteriet brugte jeg alle kneb på min stakkels mormor, indtil hun kapitulerede og donerede de 79 kr han kostede. Det var MANGE penge dengang, jo... 


Men Benji har faktisk fulgt mig lige siden og kender alle mine hemmeligheder. Bedre bamse findes bare ikke.


  go´e gamle Benji - halsbåndet er desværre væk.


For noget tid siden - eller måske er det et helt år (to år?) - var Vigga ked af det, da hun skulle sove... Så Benji kom frem fra sit gemmested og nu er det hendes hemmeligheder, han ligger ører til. Og Pelles, for de skiftes faktisk til at sove med ham... 


Det er da noget af et bamseliv, ikk?


Jeg har selvfølgelig købt en Benjifilm, så de kan se hvad det hele handler om - og Vigga har en original 70´er Benji-film plakat på sit værelse... 


Har du mon også noget helt særligt, der har fulgt dig lige siden du var lille?



1 kommentar:

Mia sagde ...

Årh en sød historie Betine. Hvor fint at dine børn også vil sove med Benji:)
Kh Mia