søndag den 5. februar 2012

lys i mørket


I går mens ungerne legede ude i den KOLDE KOLDE sne, ledte jeg efter spande, forme og tunge ting, så jeg kunne lave nogle islygter.
Jeg fik lavet to, men den ene gik desværre i stykker, da den skulle ud af formen. Øv øv.

Den anden, til gengæld, den er rigtig fin og står nu ude i gårdhaven og lyser op i sneen. 



Hvis du også gerne vil lave snelygter, skal du bare bruge to spande, skåle eller andet. De skal være forskellige i størrelserne, sådan at den ene kan gå ned i den anden.
Den mindste skal tynges ned i den største, så danner den ligesom hullet, hvor lyset skal være. En tung sten er fx. rigtig smart til formålet...  
Så hælder du vand i den største og venter til det er frosset - i denne her kulde tager det en dags tid. 
Når det er det, skal din lygte ud af formen - her er varmt vand smart. Men pas på med at tabe din fine lygte ned i vasken fx... Det bryder de sig ikke om.

God fornøjelse :) 




6 kommentarer:

Maria sagde ...

Hvor smart! -og flot! ;-)

Frk. GarnGlad sagde ...

Ej det skal da prøves - super fint ;O)

KagerbagerRikke sagde ...

Orv de er fine.... Det må prøves imens det er så koldt udenfor ,

Heidi sagde ...

Åh ja, det skal jeg ha lavet. Er ikke så længe siden jeg ærgrede mig over, at de ikke ku laves i år pga. manglende frost, men så havde jeg da glemt alt om dem igen her efter frosten er kommet. Superfin ser den ud.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

smukt!!

stine

Pimp me up! ... on detour sagde ...

Hvor fiiint! Sikke en skøn ide :-)