fredag den 31. maj 2013

En forsøgskjole...

Det er sådan en af dem, jeg har skulle tage tilløb til - denne her kjole. 
Jeg turde heller SLET ikke lade første forsøg med den blive i det fine libertyprint, som jeg egentlig har købt, lige præcis med modellen her for øje. 
Kjolen er fra en af de fine japanske sybøger - og den er altså skøn med god vidde og vingeærmer. 
Min bærer præg af at være første forsøg - der har sneget sig nogle fejl ind hist og pist, men jeg tror godt, jeg tør kaste mig over det tiltænkte stof i næste forsøg... Måske.




14 kommentarer:

Trillemus sagde ...

Hvor er den bare blevet yndig og jeg ser bestemt ingen fejl på den. Jeg glæder mig til at se udgaven i det lækre Liberty. Jeg har netop modtaget samme bog fra Japan og det er den samme model, som har fået mig til at købe bogen. Jeg elsker bare den lille fine kjole med det lille vingeærme.

Kh Mette

Anita sagde ...

Syntes dit første forsøg er rigitg fint, og stoffet ligeså. Du kan godt være stolt!
Kh Anita

Maria sagde ...

Den er SKØN! Og ja, luftige sommerkjoler er et hit. Så fedt at der ikke behøves hverken knapper eller lynlås - og ikke noget der strammer eller kradser. Kh Maria

Sandra sagde ...

den er helt vildt skøn - en rigtig tøse-kjole :)

Maiken sagde ...

Hvor er den blevet fin Betine. :)

Jeg er ikke kommet længere end til klipning af stoffet, så nu må jeg sørme få taget mig sammen. ;)

Har du ikke lavet en ændring ved vingen? Jeg regner ikke med at lave stykket dobbelt.

Søster Æblekind sagde ...

Åhhh jeg synes nu altså den kjole er ret så fantalastisk med fejl und alles. Mere sommer og sol Tak

Retro-Couture sagde ...

Den lækre bog har jeg også. Men jeg er slet slet ikke kommet så langt :/)
Kh viola

Unknown sagde ...

Den er da bare så fin. Elsker den slags ærmer.

Louise sagde ...

Det må siges at være et godt forsøg. Super sød model. Har selv lavet en lignende model.. men med lynlås i ryggen. Der er det jo smart hvis den bare kan trækkes over hovedet. Er den ens for og bag?
Og hvis man skal finde den bog et sted, hvor kan den så købes?? Har den en engelsk titel??
Sikke en masse spørgsmål.
Ha en god weekend

Cecilie sagde ...

Hvor er den bare sød. Så fin, og stadig virkelig fint stof du har syet den i.

Louise sagde ...

Den er top vidunderlig Betine. Du er jo så dygtig :-)

Og hvis du har skæve prøve modeller, så sender du bare min vej, er sikker på jeg IKKE kan se fejl overhovedet :-)

Dorte sagde ...

Hvor er den bare flot! Kender godt det med prøveforsøg, hvor man lige skal have testet tingene, før de "rigtige" materialer tages i brug... Glæder mig til at se den næste :)

Mariehønen Evigglad sagde ...

Kan du komme med et link til hvor bogen er købt? Mange tak for god inspiration! Mvh naja

Mariehønen Evigglad sagde ...

Kan du komme med et link til hvor bogen er købt? Mange tak for god inspiration! Mvh naja