mandag den 7. april 2014

Mere overskud i hverdagen… Med mælkesyrebakterier og giveaway!

Det lyder da meget godt… Mere overskud i hverdagen!
Vi har prøvet det herhjemme den sidste månedstid - i form af mælkesyrebakterier.

Duolac har lanceret et nyt kosttilskud, som netop er fyldt med friske mælkesyrebakterier. Det er på ingen måde noget, jeg har hverken vidst noget om eller tænkt over før - jo, selvfølgelig på rejser osv, hvor maven hurtigt kan brokke sig over mødet med frememde køkkener og anderledes hygiejne-rutiner, men ellers ikke…

Så jeg synes det var rigtig spændende, da vi fik tilbudt at prøve!

Det kan faktisk gøre en kæmpe forskel at passe godt på mave-tarmsystemet, for hele 70% af vores immunforsvar stammer herfra. Det vidste jeg faktisk heller ikke! 

Jeg er ENORMT dårlig til at huske mælkeprodukter selv i hverdagen - jeg bryder mig ikke om at drikke mælk, og selvom jeg drømmer om alle de der flotte morgenmadsskåle med yougurt, friske frugter, nødder og bær, som jeg dagligt ser på Instagram, ja - så er det altså bare sjældent at min egen morgenmad ser sådan ud. 
Med 3 børn, der skal have en god morgen inden de bliver sendt ud af døren - og en baby, der skal opdage verden, ja - så ender det tit med at min morgenmad bliver noget formiddagsagtigt - og temmelig kedeligt noget i stedet.
Og selvom jeg var god til at huske det, så udgør mælk og yougurt langt fra nok af de vigtige mælkesyrebakterier.

Nu har vi prøvet de forskellige produkter i en lille måneds tid - og vi er altså faktisk begejstrede! 
Viola døjer simpelthen så meget med sin hud, så hun har fået drysset et brev Derma Plus med biotin over sine havregryn - hendes mave er normalt som sandpapir og huden på hendes tæer sprækker så hun har ret dybe blodige revner. AV! 
Vi har pøset alverdens fede cremer (og plastre) på hende, men de hjælper altså ikke… 
Det gør det her til gengæld!

Hendes sandpapirs-mave er blevet væsentligt blødere og hendes tæer er stort set helt fine og hele nu. 
Så armene er over hovedet her. 



Børnenes tyggetabletter vækker stor begejstring HVER dag - og altså, de er da faktisk også ret søde. 
Vi får gerne lige en glad sang af Pelle og Viola - "I´m like a GUMMYBEAR"… når de skal have dem. 
Det er en dejlig start på dagen!
Og vi HAR rent faktisk fået mere overskud!
Selv med en mellemørebetændt baby i huset!





Hvis du også kunne tænke dig at prøve mere overskud i hverdagen - og en sundere mave, hud (og hår) - der bliver væsentligt pænere, så skriv en kommentar herunder - jeg har nemlig fået lov til at forkæle en heldig vinder med en overskudspakke fyldt med mælkesyrebakterier :)
Jeg trækker lod på fredag, den 11 april.
Held og lykke!

47 kommentarer:

Pia Merete Eriksen sagde ...

Jeg deltager gerne i "kampen".
tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
herframinverdengaer.blogspot.dk

Unknown sagde ...

åhhh, det lyder som noget, der er værd at prøve herhjemme - med mor og storesøster med ekstremt tør hud og eksem....

MissL sagde ...

Det er en præmie, der ville vække stor lykke herhjemme for vi kunne i hvert fald godt bruge noget overskud! Især moren her, der døjer med både håndeksem og livløst hår efter en meeeget langtrukken graviditet.

Vi krydser fingre (:

Christina / KreaVilla sagde ...

Jeg har lige været igennem et længere forløb med lungebetændelse, pencilinlkure og astma og tror måske godt min krop ville have godt af lidt mælkesyrebakterier - det lyder i hvert fald spændende.

Libbie sagde ...

Jeg vil også gerne være med :)

Mesu sagde ...

Det ville vi sørme gerne vinde:-)

Lena (By Warberg) sagde ...

Er helt sikkert også med. Mere overskud kan vi jo alle bruge :)

Meddelein sagde ...

Ja tak til mere overskud! :-)

Albertemor sagde ...

Jeg vil også gerne være med.

Mette sagde ...

Det vil vi da gerne vinde herhjemme:-) mettehelbo@gmail.com Kh. Mette

Vera sagde ...

Jeg vil gerne være med, tror det vil gavne min mave

Unknown sagde ...

Det lyder som et forsøg værd. Jeg har børneeksem (selvom jeg har rundet de 36) "Det vokser man fra"... åbenbart ikke alle....
Henriksen_gitte@hotmail.com

Lola sagde ...

Ih hvor godt. Det vil vi da meget gerne prøve! :-)

Anonym sagde ...

Jeg er med :-)

charlottehansen83@hotmail.com




Unknown sagde ...

Jaaaah, mig, mig, mig!!

Jeg kunne virkelig godt bruge ´lidt mere overskud her efter jeg er startet på arbejde igen efter barsel :)

hersom@mil.dk

Maria Ørum sagde ...

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve :)
marialundpedersen@gmail.com

Josefine sagde ...

Åh ja det ville være skønt med lidt boost i hverdagen :-)
Knus fra Fineluna josefine

Tine Nielsen sagde ...

Vi døjer desværre også med eksem herhjemme, så hvis det kunne hjælpe ville det være ikke andet end fantastisk.!

Tineastrid@gmail.com

Unknown sagde ...

Med alt den sygedom i det lille hjem, tror jeg bestemt at vi alle har brug for sådan en omgang

Natanjasimony@hotmail.com

Unknown sagde ...

Åh Betine - håber jeg er den heldige. Min datter har slet ikke den der lækre bløde babyhud. Hun er også som sandpapir lige meget hvad vi gør. Hun har desværre arvet min problemhud.
Hvis ikke jeg er den heldige, hvor får man så fat i det? Lyder som noget vi må prøve.

Kh SarahBT4 (IG)

Sarah.b.thygesen@me.com

Vistrup sagde ...

vil meget gerne deltage :)

a_vistrup@hotmail.com

Unknown sagde ...

Jeg vil så gerne prøve disse produkter. Jeg har en dreng med en del ubalancer i systemet, og dette kunne måske hjælpe. Krydser..
Mia CA / aimlovelive@gmail.com

Tina sagde ...

Godaften!

Meget spændende med de præparater både for hud og hår samt mave.

Vi kunne godt tænke os at prøve det.
Min datter har leukæmi og kemoen har smadret alt hos hende.

jeg har en bindevævssygdom med lavt immunsystem, så kunne også gavne af det.

Krydser og håber:-)
Tina

Unknown sagde ...

Åh, det lyder sgu næsten for godt til at det kan være sandt...

men krydser fingre for at produkterne skal overraske mig

trinsling@gmail.com

Unknown sagde ...

Min Viola kunne også trængw til lidt tilskud oven på denne vinter :)

Kabakü sagde ...

Drømmer om overskud i hverdagen ;) Begge børn har hud som sandpapir, og får Ingeborg er det ofte så slemt at hun ikke kan sove om natten, fordi det klør:-/ Så vi skal helt sikkert prøve mælkesyrebakterier.

Louise Siri sagde ...

Med den anbefaling er vi helt klart med i kampen. Tænk alle de fordele, så SKAL man da spise Duolac.

Louise Siri

Unknown sagde ...

Lyder skønt....
Anja

Dortemoeller sagde ...

Det ville være fantastisk at vinde :-)

Henriette Lauridsen sagde ...

Det kunne være lækkert, hvis det er kuren på hæle, der revner!! Det har jeg nemlig døjet med i rigtig rigtig mange år! Jeg er så klar til at prøve de mælkesyrebakterier af!

Henriettegohr(a)gmail.com

Henriette Lauridsen sagde ...

Det kunne være lækkert, hvis det er kuren på hæle, der revner!! Det har jeg nemlig døjet med i rigtig rigtig mange år! Jeg er så klar til at prøve de mælkesyrebakterier af!

Henriettegohr(a)gmail.com

Astrid sagde ...

Det lyder spændende, jeg hopper med ;-)
Mvh Astrid

minimuh sagde ...

Øj, det vil jeg rigtig gerne prøve. Jeg krydser fingre for at vinde et boost til mit immunforsvar =)

Hilsen Joyce

Helle sagde ...

ja tak jeg deltager :-)

helle@mody.dk

Reklame-for-Din-og-Flere-Giveaway-Her

Sol & Solejma sagde ...

Overskud?!
Hvad er det??

Jeg springer på denne give away og krydser fingre og tæer, for det vil vi gerne prøve!
- Både mælkesyrebakterier og det der overskud. :)

Sol & Solejma sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Pia sagde ...

Det lyder da virkelig fantastisk :-)
Pia Damgaard
piaogjan@hotmail.com

Kreativt Rod - lige mig sagde ...

Det ville være skønt at prøve - kunne jo være det kunne hjælpe på bivirkningen af alt min medicin

Lih1966@live.dk

Mai-Britt sagde ...

Dem vil jeg rigtig gerne vinde:-)

Mvh
Mai-Britt
Maibrittnollin@gmail.com

Unknown sagde ...

Hvor lækkert!

Nadia // nadiiialf@hotmail.com
http://nadialynghusf.bloggersdelight.dk

Anja sagde ...

Åh det kunne være skønt at prøve, har to børn som tit døjer med maven, så det er da hver at prøve.

Unknown sagde ...

Ja tak til mere overskud i hverdagen :-)

GitteIrene sagde ...

Åååååj, JA-tak til mere energi!

Trine :) sagde ...

Det vil da være fantastisk og se om det kan redde lillepigens hud;o

Dyreglad-pige sagde ...

Jeg deltager meget gerne.
Jeg lider meget af træthed.
Jeg skal ind og sove til middag hver dag, fordi jeg er så træt.
Jeg har været ved lægen flere gange.
Jeg har prøvet forskellige vitaminpiller.
Intet har hjulpet.
Jeg tager dog stadig en vitaminpille, men det er bare for at få nogen flere vitaminer.
Men det ville være så skønt, hvis dette kunne hjælpe mod min træthed(:

minsodeskat@yahoo.dk

Marianne Juhl sagde ...

De må gerne lande hos os. Hænger lidt efter en lang og skrap pencillin kur og min søn på 10 døjer tit med mavsen så måske det her kunne være værd at prøve om det kan hjælpe på os
Hilsen Marianne Juhl

Astrid sagde ...

Min datter kan ikke lide mælk, så det ville være rigtig godt at supplere med