onsdag den 20. november 2013

En virkelig lækker stol!

Vi har det sidste stykke tid testet den nye Nomi højstol fra evomove...  Og jeg må sige, at vi er ovenud begejstrede for den.



Nomi stolen kan bruges fra barnet er nyfødt og til det ikke gider  sidde på den mere - delene kan skiftes ud, så stolen vokser med barnet helt op til teenageårene.

Til de helt små findes "nomibaby" - der fungerer som skråskol i bordhøjde, så baby kan være med ved bordet. Når baby så bliver lidt større og kan sidde selv, kan man nemt og hurtigt klikke "nomi-mini" på, så sidder barnet godt og sikkert med bøjle. 


Det er imponerende nemt at samle stolen - og at justere både hvor meget baby skal ligge og hvor højt sæde og fodskammel skal være. Den er hurtig at indstille, hvis flere børn i forskellige aldre bruger den, som tilfældet er her hos os - og som det kan ses på billedet herunder støtter den rigtig godt i ryggen, så Viola her sidder fint rankt. 



Designet er let og lækkert, stolen vejer næsten ingenting - og den har hjul på de bagerste ben, hvilket altså gør den nem at flytte rundt med og samtidig er en rigtig fin sikkerhedsforanstaltning, så stolen ikke kan vælte. 

Stolens lethed er også en stor fordel nu, hvor vi har sat "nomibaby" på, for så kan vi hyggesnakke med Sofus, når vi spiser. 
Han kan deltage i måltidet sammen med resten af familien og jeg kan nå at smage maden mens den er varm uden at skulle have ham på arm, som jeg ellers har haft!
Det er endda lykkedes mig at sidde og sy med ham ved siden af - designet gør at jeg kan rykke ham helt tæt på mig ved bordet - det er altså fantastisk og gør at vi kan have en rigtig god kontakt der også!!




Babydelen gør også at især Viola kan snakke med sin lillebror på en måde hvor han ikke bliver moslet. 
Det kan jo godt være lidt svært at styre sin 4 årige kærlige krop, når man bare så gerne vil give nogle gode krammere!



Nomi kan fåes i et utal af variationer - man kombinerer selv stammen og skallerne... Den eneste ulempe ved det er, at det er helt vildt svært at vælge! 
Du kan selv prøve at designe din egen stol på http://evomove.com/dk.aspx- og ønsker du dig en, kan jeg varmt anbefale at du holder øje med bloggen de næste par dage :) 

2 kommentarer:

Fyrstenogfruen sagde ...

Jeg har vundet en hos Regnbuebarnet Vigga, og jeg glæder mig SÅ MEGET til at modtage den!!!! Især skråstolen er jeg spændt på af samme grund som dig - tror jeg vil kunne få meget mere 'fri arm' med den i huset:)

betine sagde ...

Uh, du er heldig Elisabeth... Og jeg kan godt forstå du glæder dig - den er VIRKELIG lækker!!!