mandag den 1. oktober 2012

En stor dag... Eller noget!

Det var Nullergøjens allerførste sådan rigtige dag i Børnehaven i dag... Hun blev sendt rigtig godt afsted fra vuggestuen, hvor vi startede dagen med ØV-FEST

Jeg havde taget fri, så jeg kunne være med i den store farlige børnehave, som hun jo altså er vant til at færdes i dagligt, da den heldigvis hænger sammen med den dejlige vuggestue. 
Så min tilstedeværelse var faktisk ret ligegyldig (suk). 
Jeg lod hende lege (i fred) og gik i stedet hjem en times tid. 
Så kunne jeg lige nå at sy en frugtpose - det skal man jo ha´, når man lige pludselig er et kæmpestort børnehavebarn. 

Frøkenen blev hentet hjem igen til lur i barnevognen - hvor hun så, da hun vågnende,  på mystisk vis selv kravlede ud af selen (som er den der vest-type!!!)hvorpå hun, med et kæmpe brag, røg på hovedet ud af barnevognen, der tippede fordi hun satte sig helt ud i enden. 
PUH et chok, vi fik begge to. Det var heldigvis ikke værre end hvad der kunne klares med en is, men jeg tror da nok lige, vi skal have en ny sele til vognen!

Viola havde boller formet som kattehoveder med til ØV-festen.




6 kommentarer:

Maria sagde ...

Puha en forskrækkelse! Godt det ikke gik værre. :-) De der seler er ikke altid så sikre som vi tror - kan huske noget om en dreng der blev hængt i sin mens han var i dagpleje. Føj, man får helt ondt i maven når man selv har en livlig dreng som sover i barnevogn hos dagplejen. Herhjemme er han heldigvis holdt op med at sove.

Vippas mor sagde ...

Puh sikken en forskrækkelse!!
Min Vildbasse havde også sin første dag i børnehaven i dag, spændende men også lidt skræmmende når nu man kommer fra en dagpleje med max 5 børn :)

Mia sagde ...

Sikke fin frugtposen blev...jeg har haft stoffet fremme mange gange, men har ikke fået brugt så meget af det endnu, nænner næsten ikke at bruge det. Ja, skynd dig at få fat i en ny sele, godt hun ikke kom mere til.
Kh Mia

Boselade sagde ...

Super fed frugtpose!
De børn kan simpelhen tage de vildeste styrt... uden der sker noget!!! Men jeg ville nok også køben en ny sele :-)

Rikkeprikke sagde ...

Jeg har engang prøvet, at mine tvillinger satte sig helt yderst i klapvognen, med seler på selvfølgelig, og den så tippede forover, så begge børn lå fastspændt under vognen. Det skete i et supermarked og de små hoveder røg direkte ned i stengulvet. Shit jeg blev bange!! Og folk stod bare og gloede?? Jeg hylede og skreg for at få nogle til at hjælpe, for jeg kunne jo for pokker ikke løfte vognen med to fastspændte børn under. Min datter fik en KÆMPE bule i panden, min dreng slap med skrækken. Jeg forstår i hvert fald din forskrækkelse, for jeg glemmer det ALDRIG!!
Godt det går godt i børnehaven, jeg synes ikke det er nemt at være forældre, når der sker de der store skift. Heldigvis tager børnene det ofte nemmere :)

betine sagde ...

Dankebaar - Ja, det var virkelig en forskrækkelse... Jeg er pædagog i en vuggestue og de seler der, de er bare mit mareridt. Jeg tjekker og tjekker dem. Puh... Der MÅ bare ikke ske noget!

/Rikke - Ja, det var det virkelig. Jeg håber din vildbasse nyder børnehaven - selvom det er et stort skift fra dp. Det er jo en helt ny verden, der venter så :)

Mia - Tak :) Hun er i hvert fald rigtig glad for den... Jeg har heller ikke kunne nænne at bruge stoffet, kun i meget små bidder, men det er jo også synd bare at lade det ligge i skabet (sammen med alt det andet, jeg helller ikke nænner at klippe i - det kender du garanteret godt :))
Den nye sele er monteret!

Boselade - Tak :)
Ja, de kan heldigvis holde til lidt af hvert, men den nye sele er nu købt :)

Rikkeprikke - ai, det lyder godtnok voldsomt, sikke en grim oplevelse! Og utroligt at folk bare stod og gloede!!! Det kan jeg godt forstå du aldrig glemmer!!!
Det går rigtig fint i børnehaven, hun løber ned til sine yndlingspædagoger i vuggeren, når hun har brug for lidt velkendt tryghed. Det er også yndlingspædagogen der putter hende stadigvæk - indtil hun er okay med at det er de "nye" fra børnehaven, der gør det. Det er rigtig dejligt og gør jo skiftet meget smertefrit i forhold til hvordan det ellers kunne være. Det er lige før jeg overvejer en baby mere, bare så vi kan blive i den institution mange år endnu :) Men måske skulle jeg søge job der i stedet... he he...