søndag den 17. august 2014

Et særligt venskab...

 Viola har fået en helt særlig ven.
Hun hedder Eva og er faktisk en fæl, ækel og gammel heks, men med det største hjerte… 
Viola elsker hende simpelthen.
Det er sådan kommet snigende hen over sommeren - Viola har sin helt egen yndlingsplads, når hun ser HC Andersen paradens skuespil inde i byen. 
Og det har hun gjort temmelig mange gange her i sommer. 
Hun er fan. 
Bigtime.
Og hun er bare så sød, som hun sidder der - helt oppe foran og suger til sig.
De andre år har det været prinsesserne, der har vundet hendes hjerte - især prinsessen på ærten. 
Det er nemlig hende, der har den lilla kjole. Og så har fascinatioen varet til vi kom hjem og hun glemte dem igen.
Men i år - ja, der har hun altså lært verdens sødeste heks at kende. 
En heks, der endda ind i mellem giver flødeboller, hvis man er heldig nok og god til at holde sig til - og DET er Viola. 
Nu er det selvfølgelig også lidt anderledes i år fordi storesøster spiller med i paraden og Viola har set stykket så mange gange at hun selv kan opføre alle rollerne fejlfrit herhjemme, fra start til slut - og det gør hun. 
Ofte.




Kærligheden til den sødeste heks er kommet snigende - og pludselig en dag krævede min lille groupie at få sit helt eget heksetøj. 
Uh, det er sådan lidt af en balance mellem hvad der bare er PINLIGT for den temmeligt selvbevidste storesøster og den 4 årige, som bare gerne vil ligne sit idol - og ikke synes det er anderledes, end når hun fx. har Elsas kjole på og leger Frost…


Men altså… Sy sy sy heksetøj - og så skal jeg da ellers love for at hun for alvor charmede sig ind i hjertet på søde Eva.



Så meget at jeg efter et par dage fik en opringning fra Eva, som var kommet i tanke om at hun havde nogle fine HC Andersen dukker liggende - om jeg mon kunne sy heksetøj til prinsessen, for så ville hun bare så gerne forære dem til sin lille fan.
Jeg synes simpelthen det var SÅ sødt, så selvfølgelig ville jeg det.



Nu har Viola fået dukkerne - hun ELSKER dem og hun elsker bare Eva.
Tænk at have sin egen yndlingsheks…
Vigga er heligvis helt okay med det. 
Nu.
Og jeg glæder mig over at mine pigers (og mit) liv er beriget med sådan et fantastisk dejligt menneske.





2 kommentarer:

Mie Christensen sagde ...

Sikke en skøn historie, og en dejlig oplevelse for Viola.

Louise Siri sagde ...

Hvor er det da en skøn, fantastisk og berigende historie! Hvor skønt at Viola har vundet Eva's hjerte!!

Louise Siri