tirsdag den 25. juni 2013

Liberty lååååååve....

Altså... apropos det der med at samle på noget...  
Så har jeg virkelig en svaghed for de smukke smukke libertystoffer.
Jeg tror egentlig det var da jeg gik rundt med Nullergøjen i maven, at jeg sådan for alvor fik øjnene op for dem.
Dengang syede jeg et hyggetæppe til hende, som hun kunne ligge og lege på, på gulvet og som også kunne komme med i barnevognen. 
Det følger hende stadig - både når hun putter i sofaen og i forskellige lege. 
Det er altså hyggeligt, synes jeg - og dejligt at hun er så glad for det, når nu det er lavet helt specielt til hende.





Lige nu forsøger jeg mig med patchworkblomster i de fine stoffer. 
Jeg er helt vild med en smuk smuk pude, som bor i Louises sofa - og jeg vil SÅ gerne have en, der minder om til at bo i min. 
Jeg har allerede gjort forsøget, men er altså ikke heeeelt tilfreds, så det er op på hesten igen.
Det er nu okay, for faktisk blev jeg helt bidt af at lave de der blomster!!!

'


Louises smukke pude. Jeg ved desværre ikke hvem der står bag.
update... ved intensiv googling fandt jeg ud af det... Æren tilfalder Shina/klassisia!





Men nu øver jeg mig på at lave en, der forhåbentlig bliver ligeså fin... 

Og så er det jo meget godt at have et lille lager, ikk?!

Hvis du også gerne vil lave blomster, kan jeg i øvrigt varmt anbefale Pernilles DIY!


7 kommentarer:

Tanker fra Anker sagde ...

Nøøøj hvor er det en bunke lækre stoffer! Og en fantastisk pude, glæder mig til at se din version :-)

Maiken sagde ...

Man kan NÆSTEN høre mig sukke af begejstring bag skærmen over alt det fine Liberty. Der må være en mormor gået tabt i mig med alt det blomstrede stof jeg efterhånden begejstres over! :D

Jeg synes også at kunne fornemme at du går mere i retning af Liberty end retro for tiden?

Mon ikke Louises pude kommer fra Lis Karlssons hånd (der mener jeg at have set den oprindeligt)? :)

Maiken sagde ...

Det er i øvrigt sjældent at jeg begejstres over patchwork tæpper, da de nogle gange bliver "for meget", men jeg synes Nullergøjens er virkelig fint, og farveafstemningen er pæn. Skal du mon i sving med et blåt til junior i maven (er det ikke en dreng?). :)

betine sagde ...

Tanker fra Anker - Ja, de er altså bare så fine, de stoffer... Jeg glæder mig også til at komme igang med den nye pude :)

Maiken - Haha, ja - der er lidt mormor over dem :) Men det kan du da nå endnu, altså det med at blive mormor! Jo. Lige nu er det helt klart libertyen, der trækker... Men jeg er nu alligevel ikke helt færdig med de farverige retrostoffer :)
Jeg fandt ud af at puden kommer fra Shina/Klassisia - den er bare så fin!
Og tak - jeg er også stadig tilfreds med det tæppe. Jeg har faktisk allerede lavet et i blå nuancer til lillebror i maven, men det er jeg ikke helt tilfreds med, så jeg tror jeg laver et nyt. Der er vist ingen risiko for at løbe tør for projekter....

Anita sagde ...

Sikke en imponerende og misundelsesværdig samling. Jeg måtte lige scrolle lidt frem og tilbage før det gik op for mig at det er DIT altsammen, så syntes min fine lille voksende bunke Liberty pludselig enormt lille...

Kan godt lide dit Liberty tæppe, har du købt alt over nettet - eller? Syntes menlig det virker lidt uoverskueligt med sådan et projekt.

betine sagde ...

Hej Anita...

Jeg er altså også glad for den :)
Ja, det er alt sammen købt over nettet... Der er desværre ikke nogle forhandlere af liberty i nærheden af mig.
Dengang jeg lavede tæppet købte jeg stoffet hos thefabriccompany - der var sådan en smart funktion, hvor man kunne trække billeder af stofferne ud så de lå ved siden af hinanden. Den er der stadig, men udvalget er desværre skrumpet en del siden... Men altså... Man kunne jo printe ud og lægge billederne op - og på den måde få en ide om hvilke der er gode sammen... Så ville det måske være mindre uoverskueligt :)

Fototosse sagde ...

Sikke en fin "rammevæg" du har dig i baggrunden!